2022/09/29

Hona hemen DBH 4ko azkenak



2022KO NIRE UDA

Ohiko bizimodu aspergarrira bueltatu gara, eta aurtengo udan pentsatu dudan bakoitzean, zu etorri zatzaizkit burura. Uda osoa pasa dugu elkarrekin, Nahia. Gure oporren laburpen txikitxo bat idatziko dut uda honelako momentuak bizitza osoan gogoratuko ditugun oroitzapen bihurtu daitezen. Aurrera, ba!
Ezin hobeto hasi genuen gure lehenengo bidaia. Nahiz eta kotxez 10h egin behar izan genituen, ohartzerako bageunden La Antillan (Huelvan). Lotsatzekoa da zure aita bakarrik gidatzen utzi izana bidaia osoan zehar; izan ere, hirurok lo egin genuen ibilbide osoa. 

Hasieran, apur bat galduta genbiltzan, ez genuelako jende askorik ezagutzen baina berehala egin genituen leku ezberdinetako lagun berriak: Zaragozakoak, Sevillakoak… baita Portugal eta Inglaterrakoak ere. Ai, ama! Ingelesez hitz egin behar genuen bakoitzean, ulertuko ez zidatelakoan egoten nintzen. Hala ere, esango nuke oso ondo moldatu ginela beraiekin, baita zaragoztarrekin ere…

Etxera itzultzeko ordua. Ez genuen tristura handirik izan (zuk eta nik behintzat) bagenekielako Gasteizko jaien ondoren, berriro itzuliko ginela. Haizea Galizian utzi ondoren, abiatu ginen jaietara.

Berriz ere bidaia osoa lo. Zelako parea! Zeledonen jaitsierarako indarrak hartu beharko, ezta?Gasteizko plaza jendez bete-betea zegoen. Nabaria zen orain bi urte gure herriko jairik gabe egon ginela gasteiztarrok. Jaiak oso arin pasatu zitzaizkidan eta azken kontzertua bukatu orduko, bageunden berriz ere kotxean. Oraingo honetan behintzat, nire aitak zureari konpainia egin zion. Bidaia hau oso motza izan zen besteekin konparatuz. Bilbora joan ginen. Goizeko zazpiak ziren aireportura iritsi ginenean. Gure lehenengo hegazkina hartu behar genuen, guk bakarrik! Eskerrak ez ginen Europako beste puntan agertu.

Berriz ere La Antillan, baina oraingo honetan bi amekin geunden eta etxeratzeko ordua apur bat aldatu egin zen. Hala ere, lagun eta ekintza berriak egin genituen: zinemara joan, padel surfa egin…Eta gure aurtengo lehenengo euskalduna ezagutu genuen, Berrizekoa eta, noski, lagun egin ginen. Orain bai, hango jendea agurtzeko ordua iritsi zen eta hurrengo urtera arte ez dugu elkar ikusiko. Pena itzelarekin abiatu ginen Gasteiza, baina etxea faltan botatzen zen hainbeste parranda ondoren.
Gasteiztik herrira joan ginen segituan (Urizaharrara) egun batzuk lasai pasatzera. Asko eskertu ziren etenune egun horiek. Herrian zure txakurrak paseatzen genituen eta egunak argiz aprobetxatu eta ez gauez. Baina ez pentsa oporrak horrela amaitu genituenik. Uda Lekittoko jaiekin amaitzea baino hoberik ez dago.

Lekitton geunden antzar egunerako. Primeran pasa genituen jaiak, portuan busti eta guzti egin ginen, eta eskerrak dutxatzeko etxea genuen, nahiz eta nire aittita eta amuma ulertzeko arazoak dituzun…Plazako gaueko kontzertuan geundela Peiorekin topatu ginen, La Antillan egindako lagun euskaldunarekin! Hortik aurrera berarekin eta bere lagunekin pasa genuen gaua. Peio Berrizerako busera lagundu eta parrandara itzuli ginen, azken gaua guztiz disfrutatzera.

Gau hartan bukatu zen kezkarik gabe bizitzea. Faltan botako ditut oporrak, baina batez ere zurekin pasatutako denbora. Mila esker uda zoragarri honengatik. Baina Urizaharran ikusiko dugu elkar “Irailak 31” gure kanta gogokoenetako batek dion bezala: “Gero arte bai baina, berriz elkartuko gara herriko jaixetan”.

**************************************************************

2022ko UDA


Uda amaitu egin zaigu. Orain berriz ere errutinara bueltatu egin gara. Egunero goizeko zazpietan esnatu egin behar ginela pentsatzeak deprimitzen nau. Baina orain uda honetako oroitzapenak baditugu.


Uda honetan Broadstairsera joan naiz. Londresetik 130km-tara dago. Hor ezagutu dudan jendea zoragarria izan da. Larunbat batean Londresera joan ginen eguna pasatzera. Goizean Londres bisitatu genuen, The London Eye, The Bridge, The Big Ben… Arratsaldean, berriz, dendetara joan ginen arropa erostera.


Egun berean, gauean, festa bat egitea pentsatu genuen. Irakasleak ados zeudenez, utzi ziguten. Beraz, festa bat egin genuen. Festa horretan, hainbat herrialdetakoak joan ginen, Alemaniakoak, Frantziakoak, Esloveniakoak, italiarrak…


Egun hartan, konturatu nintzen bakoitzak bere ama-hizkuntzan hitz egiten duela. Baina beste pertsona batekin hitz egin behar baduzu, zure ama-hizkuntza ez dakien batekin, ezingo duzu hizkuntza hori erabili. Beraz, beti irtenbideak daudenez, guk, kasu horretan, ingelesez hitz egiten genuen. Eta oso ondo, gainera!


Uda hau pasatu ondoren, esan genezake, udan ere ikasten dugula. Baina modu ezberdin batean. Beraz, orain uda alde batera utzi behar dugu, eta liburuak hartu, gauza berriak ikasteko eta jakiteko.


****************************************************************

UDA ZORAGARRIA


Klaseko lehen eguna. Badirudi kurtsoa atzo bukatu zela, eta gaur, konturatu gabe, paper baten aurrean ari naiz idazten. 3. maila atzo bukatu zela dirudien arren, uda luzea egin zait. Hamaika txokotan egon naiz, leku asko bisitatu ditut eta batez ere asko disfrutatu dut.


Ekaina bukatzear zela, nire herrira, Lekeitiora joan nintzen, amonaren etxera. Bertan pasatu nuen ia uztaila osoa. Gauza dezente egin nituen hilabete hartan: hondartzan bainatu, zinemara joan, liburuak irakurri, telebista ikusi… Baina beti ere estresatu gabe. Abuztua heldu zenean, ordea, atsedena bukatu zen.


Abuztuaren hasieran Gasteizera itzuli nintzen, baina jaietako egun bat bakarrik disfrutatu ahal izan nuen; izan ere, abuztuaren 6an Portugalera joan nintzen oporretan nire gurasoekin. Pila bat leku bisitatu genituen: Porto, Coimbra, Braga… Leku guztiak gustatu zitzaizkidan, baina gehien gustatu zitzaidana “Francesiña” izan zen, bertako plater tipiko bat.


Uda bukatzeko, berriz itzuli nintzen herrira, eta urtaro horri merezi duen amaiera emateko Lekeitioko jaiez disfrutatu nuen.


Hori da uda ondo bukatzea!





iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina