2014/10/21

LOMCEri ez!



Nire herrialdean, Euskadin, ikasleen ikasketa maila Europako bataz bestekoaren gainetik dago. Gasteizko Armentia Ikastolan ikasten dut, eta hemengoa ez da salbuespena, ez. Alde batetik, estatuko bi hizkuntza ofizial erakutsi dizkidate, eta baita atzerriko beste hirugarren hizkuntza bat ere, ingelesa kasu honetan. Honi esker, hainbat hizkuntzatan elkarrizketa bat mantentzeko gai naiz, edota nire ama-hizkuntzan idatzita ez dagoen liburu bat irakurtzeko aukera dut. Bestetik, sexu eta maila ekonomiko ezberdina duten zenbait ikaskiderekin ikasten dut. Bai mutilak eta bai neskak. Aberatsak, pobreak eta ez hain pobreak. Ikaskide izateaz aparte, nire lagunak ere badira.


Nire herrialdeko eta Europa osoko historia eta kultura ikasi dut bertan. Nire inguruan dauden oztopoei aurre egiten, erlazionatzen naizen persona guztiekin harreman ona izaten eta haiek errespetatzen erakutsi didate. Zeren hemen koloreak edo jatorriak ez du garrantzirik.  


Laburbilduz, bizitzan baliagarriak izan daitezkeen eta izango diren irakaspenak eskuratu ditut urte hauetan zehar. Esan dezakegu Euskadin dugun irakaspen maila oso pozik egoteko modukoa dela, estatu eta Europa mailan. Edo horixe islatzen dute jasotako datuek behintzat.


Baina, noski, hau politegia da benetakoa izateko. Zeren aurretik azaldutako guzti-guztia momentu batean alda daiteke, besterik gabe, Madrilgo pertsona batek jokuaren arauak aldatzea erabaki duelako.


Hemendik aurrera, euskara bigarren mailako hizkuntza izatera pasatuko da. Diskriminazio soziala sustatuko da, maila ekonomiko baxu batean dauden edota baliabideak ez dituzten ikasleak baztertuz. Baina ez hori bakarrik. Honako hau gutxi balitz, sexuen arteko diskriminazio egoerak ere bultzatu egingo dira, mutilak eta neskak elkarrengandik banatzen. Eta azkenik, eskola bakoitzak jarritako azterketez gain, kanpotik ere ebaluazio azterketak jarriko dira. Baina azken hauek gaindituko ez balira, aurreko lan guztiak ez luke ezertarako balio izango.


Dagoeneko, uste dut argi dagoela zein den testu honetan zehar irakurritakoaren arabera aipatzen ari naizen gaia. Hala ere, esan beharra daukat: LOMCEri ez!



iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina